Een PDF maken waarvan de data wordt gemaild

Start Acrobat-Pro en open een document (bestaand word-document).

Kies bij gereedschappen:

Schermafbeelding 2016-04-12 om 15.49.58

Acrobat zal proberen om tabellen en velden te herkennen om zo een kant en klaar formulier te generen. Vaak klop er maar weinig van en moet je toch zelf (handmatig) aangeven waar de gebruiker iets mag schrijven of beoordelen. Je krijgt het volgende te zien: kies START

Kies één van onderstaande ‘tools’ en plaats ze op je document.

Schermafbeelding 2016-04-12 om 15.52.15

Zo ziet het er dan ongeveer uit:

Schermafbeelding 2016-04-12 om 15.52.32

Om ervoor te zorgen dat de gegevens worden verstuurd per e-mail, moet je een knop toevoegen. Kies:

Schermafbeelding 2016-04-12 om 15.52.54

Onder de ‘tab’ Handelingen, kies je het volgende:

Schermafbeelding 2016-04-12 om 15.53.06

Als URL type je in: mailto: gevolgd door jouw mailadres. Onderstaande Exportinstelling, biedt veel voordelen. Je ontvangt namelijk alleen de gegevens die zijn ingevuld en deze worden in jouw bestand (de pdf) geladen.

Schermafbeelding 2016-04-12 om 15.53.45

Omdat niet iedereen over ACROBAT-PRO beschikt, moet je er een ander soort pdf van maken.

Selecteer het volgende: Daarna is je pdf klaar en kun je controleren of deze naar behoeven functioneert.

Schermafbeelding 2016-04-12 om 15.54.19

Binnenkort: werken met digitale handtekeningen

 

 

()

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?